ساپرا تجارت فرداد

اخبار ما

 

 
آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
 

آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات

جمعه، 16 اردیبهشت 1401 | Article Rating

دوازده نکته نگهداری خودرو که می‌توانند از هزینه‌های عمده تعمیرات جلوگیری کنند

همگام بودن با نگهداری خودرو می‌تواند یک مشکل واقعی باشد. تعویض روغن هر ۸۰۰۰ کیلومتر و تعویض لاستیک‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد. اما پرداخت مبلغ اندکی اینجا و آنجا برای جلوگیری از تعمیرات اساسی کاملا ارزشش را دارد. و اگر وسیله نقلیه قدیمی‌تری دارید، هر روز که بتوانید عمر خودروی خود را افزایش دهید، یک برد است.

کمی تلاش بیشتر می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیرات وسیله نقلیه شما کمک کند. در اینجا دوازده نکته برای نگهداری خودرو آورده شده است که می‌تواند نیاز به پرداخت هزینه تعمیر عمده را به تاخیر بیندازد یا حتی مانع از آن شود. هر ماشینی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. ما شما را در روند مراقبت از ماشینتان راهنمایی می کنیم!

دوازده نکته نگهداری خودرو به منظور صرفه‌جویی در منابع مالی

۱. لاستیک زاپاس خود را بررسی کنید.

باد کردن لاستیک زاپاس به همان اندازه مهم است که ۴ لاستیک دیگر زیر ماشین شما مهم هستند. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که وقتی جک را از صندوق عقب خود بیرون می‌آورید، متوجه شوید که زاپاس شما تنظیم باد مناسبی ندارد. در آن زمان است که باید با یک یدک‌کش تماس بگیرید که می‌تواند هزینه بسیاری در بر داشته باشد. بهتر است مقدار کمی برای پمپ باد خرج کنید تا وسایل یدکی خود را باد کنید. به این ترتیب در هزینه یدک‌کش صرفه جویی می‌کنید.

  • نکته نگهداری: فشار باد لاستیک‌های خودرو و لاستیک زاپاس خود را یک بار در ماه تست کنید.

۲. روغن را عوض کنید.

روغن ماشین شما چقدر می‌تواند بر بودجه شما تاثیر بگذارد؟ پاسخ این است: فراوان. مشکلات ناشی از روغن می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین مشکلات تعمیر و نگهداری خودرو باشد، زیرا روغن بر بسیاری از عملکردهای خودروی شما تاثیر می‌گذارد. بهتر است مقدار کمی برای تعویض روغن خرج کنید تا اینکه آن را به تعویق بیندازید و خطر فرسودگی موتور بیخ گوش باشد که هزینه تعویض آن بسیار بیشتر از هزینه تعویض روغن است.

  • نکته نگهداری: روغن را هر ۸۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید یا آنچه را که سازنده خودروی خود توصیه می‌کند دنبال کنید.

۳. باتری را تمیز نگه دارید.

خوردگی (که مانند پودر سفید یا آبی به نظر می‌رسد) می‌تواند روی پایانه‌های باتری شما ایجاد شود. اگر آنها را تمیز نگه ندارید، باتری ممکن است ترک بخورد یا به درستی کار نکند و شما را سرگردان کند. از آنجایی که یک باتری ماشین باکیفیت می‌تواند گران باشد – و البته یک یدک کش می تواند حتی هزینه بیشتری برای شما داشته باشد – خرید یک برس سیمی ارزان و سفت نگه داشتن اتصالات هزینه‌ای است که به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های دیگر کمک می‌کند.

  • نکته نگهداری: باتری خود را دو بار در سال تست کنید و آن را از نظر خوردگی بررسی کنید.

۴. لنت‌های ترمز را تعویض کنید.

وقتی ترمز می‌کنید صدای جیرجیر می شنوید؟ اگر چنین است، لنت‌های ترمز شما ممکن است روی آخرین پایه‌های خود باشند. یک مجموعه جدید می‌تواند هزینه بسیاری به ازای هر چهار چرخ داشته باشد همچنین این هزینه را به علاوه هزینه نصب آنها توسط یک مکانیک ماهر کنید. می‌دانیم که این قیمت ممکن است سنگین به نظر برسد.

  • نکته نگهداری: هر بار که روغن را تعویض می‌کنید، روغن ترمز را بررسی کنید تا مطمئن شوید رنگ آن تیره نیست. اگر اینطور است، باید زودتر روغن ترمز را عوض کنید.

۵. فیلتر هوای خود را تعویض کنید.

فیلتر هوای ماشین شما از ورود آلاینده‌ها از دریچه‌ها جلوگیری می‌کند. فیلتر هوا کار بسیار مهمی دارد، بنابراین باید به خوبی با آن رفتار کنید. بعلاوه استفاده از یک فیلتر هوای قدیمی که عمر زیادی از آن گذشته است می‌تواند به مشکلات بزرگی برای سیستم تهویه شما منجر شود. به ما اعتماد کنید، به دردسرش نمی‌ارزد. تعویض واحد AC کامل می‌تواند بسیار پر هزینه باشد.

  • نکته تعمیر و نگهداری: فیلتر هوای خود را هر ۱۲ ماه یا ۱۹۰۰۰ کیلومتر عوض کنید.

۶. برف پاک‌کن‌های جدید نصب کنید.

بسته به نوع و مدل ماشین شما، خرید برف پاک‌کن‌های جدید می‌تواند هزینه متفاوتی داشته باشد. در حالی که به نظر می‌رسد قیمت بالایی برای چیزی بسیار کوچک باشد، برف پاک‌کن‌های کارآمد زمانی که در جاده‌های خارج از شهر هستید ضروری هستند. به هر حال، اگر نمی‌توانید جاده را ببینید، واقعا نباید رانندگی کنید. و اگر شیشه جلو را تمیز نکنید، کثیفی می‌تواند به مرور زمان جمع شده و حتی ممکن است باعث شکسته شدن شیشه شود. فقط به یاد داشته باشید، برف پاک‌کن‌های جدید بسیار ارزان‌تر از شیشه جلوی جدید هستند.

  • نکته نگهداری: برف پاک‌کن‌های شیشه جلو خود را در تغییر هر فصل بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

۷. لاستیک‌های خود را تعویض کنید.

آیا می‌دانستید که به راحتی می‌توانید عمر لاستیک‌های خود را تنها با تعویض هر چند وقت یکبار افزایش دهید؟ درست است! هر چهار لاستیک ماشین شما به یک شکل فرسوده نمی‌شوند. گاهی اوقات لاستیک‌های جلو یا عقب بسته به ماشین، سرعت و جاده‌ها با سرعت‌های متفاوتی فرسوده می‌شوند. لاستیک‌ها را با هم تعویض کرده و عمر آن‌ها را افزایش دهید و هزینه بسیاری را برای یک ست کاملا جدید ۴ تایی صرفه‌جویی کنید.

  • نکته تعمیر و نگهداری: تایرهای خود را هر ۴۸۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلومتر با هم تعویض کنید.

۸. ضربه گیرها، فنرها و پایه‌ها (سیستم تعلیق) را بررسی کنید.

سیستم تعلیق یکی از قطعات پیچیده خودروی شماست که به احتمال زیاد این موضوع را بدیهی می‌دانید. بسیاری از ما به ندرت به آن فکر می‌کنیم؛ تا زمانی که خودرو کاملا متوقف شود. اگر متوجه شدید که یکی از کمک‌ها نیاز به تعویض دارد، مطمئن شوید که هر چهار کمک را تعویض می‌کنید.

نکته نگهداری: کمک‌ها و سیستم تعلیق کامل را هر ۲۴۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ کیلومتر بررسی کنید.

۹. مایع خنک کننده خود را بررسی کنید.

اگر مایع خنک کننده را تعویض نکنید، در خطر خوردگی شدید داخل ماشین قرار خواهید گرفت. مایع خنک کننده همه چیز از بخاری و کولر گرفته تا رادیاتور و پمپ آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای چیزی که بر سلامت کلی خودرو شما تاثیر می‌گذارد، حتما نمی‌خواهید از تعمیر و نگهداری آن صرف نظر کنید.

  • نکته نگهداری: ایده خوبی است که مایع خنک کننده خود را دو بار در سال چک کنید؛ یک بار پیش از شروع هوای گرم و دوباره قبل از شروع هوای سرد.

۱۰. شمع‌های خود را چک کنید.

شمع‌ها تنها قطعه‌ای از ماشین هستند که به نظر می‌رسد همه اسم آنها را شنیده باشند. اگر موتور شما دچار مشکل شده است، یکی از دلایل رایج (و رفع آسان این مشکل) تعویض شمع‌ها است. و از آنجایی که خرابی موتور می‌تواند پای شما بسیار گران تمام شود، تعویض یک شمع هزینه کمی برای جلوگیری از تعمیرات اساسی موتور است. تعویض موتور می‌تواند هزینه سرسام آوری داشته باشد!

  • نکته نگهداری: هر ۳۰۰۰۰ مایل شمع‌ها را بررسی و تعویض کنید.

۱۱. تسمه‌ها و شیلنگ‌های خود را بررسی کنید.

اگر کمربندها و شیلنگ‌های خود را یک‌بار بررسی کنید، می‌توانید بعدا از هزینه‌های سنگین مکانیکی در جاده جلوگیری کنید. تسمه‌های فرسوده می‌توانند باعث آسیب‌های دیگر به اجزای ضروری خودرو شما شوند. و اگر شلنگ رادیاتور ضعیفی دارید، موتور ممکن است شکم پیدا کند، که باعث می شود موتور شما بیش از حد گرم شود و اصلا کار نکند.

  • نکته نگهداری: تسمه تایم خود را هر ۹۶۰۰۰ کیلومتر و تسمه سرپایین خود را هر ۶۴۰۰۰ کیلومتر تعویض کنید. توصیه می‌شود هر چهار سال یا هر زمان که نشانه‌های ساییدگی شیلنگ‌ها خود را نشان داد، شیلنگ‌های خود را تعویض کنید.

۱۲. بازرسی انتشار گازهای گلخانه‌ای را انجام دهید. (معاینه فنی)

بسته به استان یا حتی شهرستانی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است خودروی شما نیاز به گذراندن بازرسی آلاینده‌های استانی داشته باشد. با رعایت مراقبت‌های لازم از خودرو در وسیله نقلیه، خودرو این آزمون‌ها را به خوبی می‌گذراند. تاسیسات انتشار گازهای گلخانه‌ای به شما می‌گوید که چه چیزی خراب شده است و چه چیزی باید برطرف شود تا بازرسی به طور کامل انجام شود.

  • نکته نگهداری: فراموش نکنید که خودروی خود را سالی یک بار برای بازرسی ببرید.

یک لیست تعمیر و نگهداری خودرو در بودجه خود تنظیم کنید. حتی اگر همگام بودن با تعمیر و نگهداری خودرو نسبت به تعمیرات اساسی هزینه کمتری داشته باشد، هنوز هم می‌تواند هزینه سنگینی باشد. بنابراین چگونه می‌توانید با خودروی قابل اعتماد خود در جاده همراه باشید در حالی که بودجه خود را ثابت نگاه داشته‌اید؟ ساده است.

برای تعمیر و نگهداری خودرو در بودجه خود یک لیست ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید در زمان تعویض شمع جدید، تعویض روغن یا مجموعه لاستیک‌ها صرفه‌جویی کنید. هرچه با این نکات ساده تعمیر و نگهداری خودرو در مورد حفظ وضعیت همه چیز در حالت خوب و پیشگیرانه‌تر عمل کنید، پول کمتری برای تعمیرات جدی خرج خواهید کرد. این بدان معناست که منابع بیشتری برای پس انداز یا پرداخت بدهی خواهید داشت و این شما را در مسیر صرفه‌جویی در هزینه قرار می‌دهد!

تصاویر
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
  • آموزش ۱۲ نکته طلایی برای جلوگیری از هزینه های عمده تعمیرات
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

ساپرا تجارت فرداد
فعالیت در لوازم یدکی خودرو شغل خانوادگی ما محسوب میشود ما با تجربه بیش از 30 سال خدمت در تامین و فروش این محصولات سهم عمده ایی از بازار را به خود اختصاص داده ایم.
تجربه فعالیت در سطوح تک فروشی، گاراژ داری، بنکداری را داریم لذا با درک کامل از بازار و خواسته مشتریان و تعمیرکاران و فروشندگان اقدام به واردات قطعات خودرو کردیم.

ما را دنبال نمائید

ما را از طریق شبکه های اجتماعی زیر دنبال نمائید

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت ساپرا تجارت فرداد می باشد

دی ان ان